اخبار

حضور بیش از ۴۰۰ شرکت فناور در میدان مبارزه با کرونا / دانش بنیان‌‌ها به اندازه بودجه یک وزارتخانه محصول فروختند

حضور بیش از ۴۰۰ شرکت فناور در میدان مبارزه با کرونا / دانش بنیان‌‌ها به اندازه بودجه یک وزارتخانه محصول فروختند
دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری می گوید:‌ در حالی که کل بودجه وزارت علوم حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان است، شرکت‌های خصوصی فناور و دانش بنیان در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در سال ۹۸ همین اندازه فروش محصول داشته اند.

از نخستین روزهایی که ویروس کرونا وارد کشور شد، همکاری بی نظیر و مثال زدنی بین تمامی بخش های دولتی و خصوصی کشور برای مقابله با این ویروس شکل گرفت و از همان زمان هم شاهد اعمال مدیریت راهبردی به موقع توسط دستگاه‌ های اجرایی مرتبط بودیم که فعالیت های مختلف مربوط به مقابله با کرونا را هدایت و ساماندهی کردند.

یکی از بخش هایی که در کنار دیگر آحاد جامعه به میدان مبارزه با کرونا وارد شدند و نقش مهمی را ایفا کردند، بخش علمی کشور بود. در این راه همه توان دانشگاهی، پژوهشی، فنی و فناور جامعه علمی کشور به کار گرفته شد و آنها توانستند با موفقیت و سربلندی از عهده بخش مهمی از مسوولیت ‌های مقابله با کرونا برآیند و در نهایت نتایج اثربخشی در زمینه های مختلف از جمله تولید تجهیزات مورد نیاز، مطالعات علمی و پژوهش های کاربردی حاصل شد.

خبرگزاری فارس درباره آخرین اقدامات پژوهشی و فناورانه برای مقابله با ویروس کرونا را از شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) به عنوان مسوول ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در سیاست‌گذاری کلان اجرایی در حوزه علوم، تحقیقات و فناوریگفتگویی با اقای دکتر مسعود برومند دبیرکل این شورا انجام داده است که مشروح آن را می‌توانید در اینجا بخوانید.

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۸:۵۷
تعداد بازدید : ۱,۰۳۵