اخبار

با توافق میان شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

تهران دو گام به سوی شهر هوشمند و پاک پیش رفت/ستاری: پایتخت به مدد استارتاپ‌ها هوشمند می‌شود

تهران دو گام به سوی شهر هوشمند و پاک پیش رفت/ستاری: پایتخت به مدد استارتاپ‌ها هوشمند می‌شود
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و شهردار تهران با امضای دو تفاهم‌نامه همکاری، برای «شناسایی پهنه‌های شهری برای ایجاد مراکز نوآوری» و همچنین را‌ه‌اندازی«مرکز نوآوری فناوری‌های پیشرفته حمل و نقل» توافق کردند.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صبح امروز و در حالی که تهران، یکی از آلوده‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کرد، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و شهردار پایتخت برای کمک به حل معضل آلودگی هوا با ورود فناوری‌های پشرفته‌  و توسعه این فناوری‌ها به دست استارتاپ‌ها، توافق کردند.

دو تفاهم‌نامه همکاری، بر دو موضوع «ایجاد زیرساخت برای خودروهای پیشرفته با ایجاد یک مرکز نوآوری» و همچنین «شناسایی و توسعه پهنه‌های نوآوری» توسط سورنا ستاری و پیروز حناچی امضا شد

استارتاپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها پایتخت را هوشمند می‌کنند

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در این مراسم از نقش قابل توجهی که شرکت‌های دانش‌بنیان در حل مشکلات شهری ضمن ایجاد اشتغال و اررش افزوده، به مدد نوآوری دارند، گفت و ادامه داد: پایتخت، ظرفیت بالقوه خوبی برای تبدیل شدن به شهر هوشمند دارد و باید زیست‌بومی فراهم شود تا این استعداد به کسب‌وکار نوآورانه بدل شود. کسب‌وکارهایی که قدرت‌گرفته از خلاقیت جوان‌ها است و می‌توانند از معضلات شهری، ثروت و اشتغال خلق کنند.

۱۰ آذر ۱۳۹۸ ۱۳:۵۳
تعداد بازدید : ۱,۳۱۵