اخبار

در دویست و سومین نشست کمیسیون دائمی شورای عالی عتف ارائه شد:

گزارش عملکرد کمیسیون تخصصی علوم پایه و فناوری‌های همگرا و وزارت آموزش و پرورش

گزارش عملکرد کمیسیون تخصصی علوم پایه و فناوری‌های همگرا و وزارت آموزش و پرورش
در دویست و سومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف، گزارش عملکرد کمیسیون تخصصی علوم پایه و فناوری‌های همگرا و گزارش عملکرد وزارت آموزش و پرورش در حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های‌ شورای عالی عتف ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، این جلسه با گرامی داشت یاد مرحوم دکتر بهزاد قره یاضی نماینده انجمن های علمی در شورا و کمیسیون دائمی شروع شد. دکتر رحیمی دبیر کل شورا ضمن پاسداشت یاد و خاطره این استاد ارجمند متذکر شدند که از این پس به جای ایشان آقای دکتر محمد همایون صدر در جلسات شرکت خواهند نمود. دکتر صدر به عنوان عضو علی‌البدل نماینده انجمن‌های علمی کشور در جلسه انتخابات انجمن‌های علمی کشور انتخاب شده بودند. 

در دستور اول این جلسه گزارش عملکرد کمیسیون تخصصی علوم پایه و فناوری های همگرا توسط آقای دکتر سمنانیان رئیس کمیسیون تخصصی  ارائه شد. در این گزارش به آمار شرکت‌کنندگان کنکور در حوزه علوم‌پایه؛ برنامه چهارساله کمیسیون؛ گزیده سخنرانی‌های اعضای کمیسیون در جلسات مختلف کمیسیون تاکید شد و سپس برنامه‌هایی که در سال‌های اخیر برای ارتقای علوم پایه طراحی و به اجرا گذاشته شده است بحث شد. در پایان، برنامه کمیسیون برای ارتقای علوم پایه در سال 1401 تشریح شد.

پیرو این ارائه دبیر کل شورا تاکید کردند که بایستی برنامه علوم پایه در چارچوب یک سیاست کلی راهبردی پیگیری شود.

در دستور دوم گزارش عملکرد وزارت آموزش و پرورش در حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های‌ شورای عالی عتف ارائه و پیشنهادات در خصوص افزایش هم‌افزایی با شورا داده شد. این ارائه توسط دکتر باهو مشاور فناوری اطلاعات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ارائه شد. در این گزارش به جایگاه نیروی انسانی و مالی در حوزه پژوهش و فناوری؛ جریان پژوهش در وزارت آموزش و پرورش؛ و فعالیت‌های اخیر وزارت در حوزه پژوهش و فناوری تاکید شد و سپس برنامه‌ آتی وزارتخانه در حوزه پژوهش و فناوری ارائه شد. اعضای حاضر در جلسه به اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و داشتن برنامه تحقیقاتی که بتوانند پشتوانه اجرایی این سند باشند تاکید کردند.

 
۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۱۵
تعداد بازدید : ۶۰۳