اخبار

در دبیرخانه شورای عالی عتف مطرح شد:

مطالعه وضعیت انرژی جهان، خاورمیانه و ایران

مطالعه وضعیت انرژی جهان، خاورمیانه و ایران
در یکصد و بیست و ششمین جلسه کمیسیون تخصصی انرژی شورای عالی عتف موضوع مطالعه وضعیت انرژی جهان، خاورمیانه و ایران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف ، در این نشست وضعیت انرژی جهان، خاورمیانه و ایران توسط دکتر زمزمیان از اعضای کمیسیون ارائه شد.

بنا براین گزارش  در این ارائه به مورادی نظیر اهمیت انرژی های تجدیدپذیر، توجه به بهینه سازی شبکه، میزان مصرف سرانه انرژی توسط مردم ایران که کمتر از میانگین خاورمیانه است و موضوعات تحقیق و توسعه در جهان اشاره شد. 

در ادامه جلسه  دکتر خاوندی دبیر کمیسیون ضمن تاکید بر ادامه این موضوع گفت :  این ارائه ها ادامه خواهد داشت تا اعضای کمیسیون در ارتباط با وضعیت انرژی به وفاق برسیم. 

دکتر باقری مقدم ازاعضای این کمیسیون بر کابردهای انرژی هسته ای تاکید کردند و قرار شد گزارشی از سیاست های کلان انرژی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است ارائه کنند.

همچنین  دکتر رحیمی از اعضای از اعضای کمیسیون تخصصی انرژی  بر اهمیت استفاده از اعتبارات و تسهیلات بین المللی در زمینه کاهش دی اکسید کربن تاکید کردند 

دکتر محمدکاری و دکتر مشایح از دیگر اعضای این کمیسیون بیان کردند که موارد مشابه در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری مطرح شده است که به آن گزارشات نیز بایستی توجه شود.

لازم به ذکر است همچنین در این جلسه دکتر خاوندی از روند تحقیق و بررسی ساخت خودروهای برقی که در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح بود گزارشی ارائه کردند.

در این مورد نیز  بر لزوم حرکت به سوی داشتن خودروی برقی بحث و بررسی شد و برخی از اعضا تاکید داشتند که با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقتصادی ایران، ساخت خوروی برقی از اولویت های کشور  نیست در مقابل برخی از اعضا با بر شمردن چند نمونه از اقدامات کشورهای همسایه بر اهمیت خودروهای برقی و هیبرید تاکید داشتند.

۱ بهمن ۱۳۹۹ ۱۳:۴۹
تعداد بازدید : ۹۷۸