اخبار

نایب رییس شورای عالی عتف: کسب مهارت کارآفرینانه برای دانشجویان یک ضرورت است

نایب رییس شورای عالی عتف: کسب مهارت کارآفرینانه برای دانشجویان یک ضرورت است

نایب رییس شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کسب مهارت شغلی توسط دانشجو را مهم دانست و گفت: باید دانشگاه‌ها به سمت تربیت دانشجویان کارآفرین بروند.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، منصور غلامی ظهر امروز در جلسه شورای دانشگاه کردستان که در محل سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: توسعه فضای امیدواری در جامعه یکی از اهداف مهم ما در کشور است.
وی با بیان اینکه کشور ما  از توانمندی و ظرفیت‌های خوبی برخوردار است، افزود: ما می‌توانیم بر اساس راهبرد و برنامه‌های خوبی که هم اکنون در سطح کلان کشور پیش‌می‌رود بهتر و قویتر از گذشته عمل کنیم.
ایشان  گفت: در حوزه آموزش عالی، جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب خصوصا در استان‌های کمتر توسعه یافته  به پیشرفت‌های قابل قبولی دست یافته است.
غلامی خاطرنشان کرد: توسعه آموزش عالی بعد از انقلاب اسلامی به سمت تربیت نیروی انسانی کارشناس و متخصص حرکت کرده است تا جایی که امروز در کشور نیازی به کارشناس‌های خارجی در حوزه آموزشی احساس نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه وظیفه ما تربیت نیروی انسانی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه دوره تحصیلات تکمیلی در دهه ۷۰ و اوسط دهه ۸۰ در کشور ما اتفاق افتاد، آمار دستاوردهای علمی کشور در اوایل دهه ۹۰ تا حد قابل قبولی افزایش یافته است.
نایب رییس شورای عالی عتف گفت: از اوایل دهه ۸۰ سیاست وزارت علوم به سمت تولید ثروت سوق داده شد و با ایجاد مراکز پارک علم و فناوری انتقال دانش به سمت رفع نیازهای جامعه هدایت شد.
وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه کردستان تاکنون دستاوردهای خوبی در خصوص آموزشی و پژوهشی کسب شده است.
به گفته این مقام مسؤول، از  ۳۵ سال پیش تاکنون آموزش عالی به صورت ویژه در کشور ما شروع شده که امروز حضورش در این نقطه به جایگاه جهانی رسیده است.
غلامی افزایش اعتماد به نفس برای توانایی کار عملی بعد از اتمام تحصیل و اشتغال متناسب با رشد تحصیلی را رسالت تک تک اعضای هیأت علمی در  دانشگاه‌ها عنوان کرد.
وی داشتن تعصب جامعه دانشگاهی  برای  کسب مهارت شغلی توسط دانشجو را مهم دانست و گفت: باید فارغ‌التحصیلان ما با خوداتکایی  کارآفرین شده و شغل بیافرینند.
وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اینکه تحولات حوزه اموزش در سطح دنیا به سرعت در حال رشد است ما هم در راستای بهره مندی از دستاوردهای علمی و فناوری‌های جدید باید بکوشیم در این حوزه جهان عقب نمانیم و به سمت طراحی‌های دقیق‌تر و پویاتر پیش‌رویم.
وی گفت: ساماندهی اموزش عالی شامل بخشی در نظاممند کردن تعدادی از دانشگاه‌های کشور است،  که تاکنون شروع شده است.
وزیر علوم  بر لزوم تربیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به سوی توانمند سازی جهت اشتغال در بخش‌های غیر اداری ، واحدهای تولیدی و صنفی تاکید کرد‌.
غلامی در پایان خطاب به اساتید  اظهار داشت: دانشجوی خارجی در مقطع ارشد و دکترا را  باید پژوهش محور قرار دهیم.

۳ شهریور ۱۳۹۸ ۱۲:۱۵
تعداد بازدید : ۷۱۳