اخبار

یکصدو شصت و دومین جلسه کشاورزی، امنیت غذایی، آب و منابع طبیعی شورای عالی عتف برگزار شد

یکصدو شصت و دومین جلسه کشاورزی، امنیت غذایی، آب و منابع طبیعی شورای عالی عتف برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از روابط عمومی سازمان تات رئیس کمیسیون کشاورزی و رئیس سازمان تات در این جلسه با تاکید بر نقش کمیسیون در تحکیم اینده نظام سیاسی کشورگفت: پیگیری اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی می تواند نقش مهمی در تحکیم نظام جمهوری اسلامی ایران به همراه داشته باشد

سید مجتبی خیام نکویی با اشاره به اینکه گستره سفره غذایی مردم به عنوان اولویت عموم جمعیت کشور بسیارحائز اهمیت است، گفت: کمیسیون کشاورزی، امنیت غذایی، آب و منابع طبیعی شورای عالی عتف باید فرمایش مقام معظم رهبری در ابتدای دولت سیزدهم که «مسأله امنیت غذایی» را مساله درجه یک کشور عنوان کردند، در راس امور قرار دهد.

وی  افزود: اگر مفهوم واقعی امنیت غذایی  به عنوان مساله درجه یک کشور را درک کنیم ، شاهد حضور حداکثری مردم در رویدادهای سیاسی کشور خواهیم بود.

خیام نکویی بر همکاری اعضای محترم هیات علمی دانشکده های کشاورزی در کنار بازوان اجرایی کشور تاکید و تصریح کرد: این امر موجب تحول افرینی در بخش کشاورزی خواهد شد.

رئیس سازمان تات، سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی را نقطه اغاز تحول در عرصه امنیت غذایی در کشور عنوان کرد و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش نظارتی و عملیاتی شدن این سند را به عهده دارد و باید اهمیت این موضوع، با رئیس جمهور منتخب  توسط شورا  نیز مطرح شود.

وی از همکاری بیش از دویست عضو هیات علمی از 26 دستگاه مرتبط با سند امنیت غذایی کشور خبر داد و گفت: تمرکز در نقش آفرینی در اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی با مطالبه گری ، برنامه ریزی و الویت بندی عناوین سند بسیار حائز اهمیت است.

خیام نکویی با اشاره به اینکه ۱۴  میلیارد دلار ارز کشور به رفع نیاز های عرصه امنیت غذایی کشور اختصاص داده می‌شود، گفت: حکمرانی مناسب در این زمینه از بروز چالش‌های موجود جلوگیری خواهد کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی با اشاره به اینکه میزان یارانه نان که در بودجه امسال در کشورپیش بینی شده است، خاطر نشان کرد: مسئله امنیت غذایی نباید مورد غفلت قرار گیرد و با یک نگاه حکمرانی کلان باید چالش ها مشخص شود و برای رفع چالش های اولویت دار از ظرفیت ها و توانمندی های کشور برای حل آنها استفاده شود.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در راستای حل چالش‌های بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: باید تمام تمرکز این کمیسیون در راستای تدوین چگونگی حرکت از وضعیت موجود به شرایط مطلوب مبتنی بر سند فرادستی امنیت غذایی مد نظر قرار گیرد.

 وی همچنین بر اولویت بندی چالش‌های بخش کشاورزی در راستای حل انها در کمیسیون کشاورزی، امنیت غذایی، آب و منابع طبیعی شورای عالی عتف تاکید کرد و گفت:  ضروریست در جلسه بعدی  3 الی 4 عنوان از آنها در جلسه مطرح شود.


۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۲۷
تعداد بازدید : ۱۹۶