اخبار

وزیر علوم مطرح کرد

اقدامات آموزش عالی و تحقیقاتی کشور در مقابله با ویروس کرونا

اقدامات آموزش عالی و تحقیقاتی کشور در مقابله با ویروس کرونا
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اقدامات دانشگاه ها و مراکز پژوهشی همچنین تحقیقاتی کشور را در زمینه مقابله با ویروس کرونا تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از ایرنا، نخستین نشست ویدئو کنفرانس (وبینار) وزیران آموزش و علوم عضو کمیته ویژه کووید۱۹ سازمان یونسکو با همکاری سازمان بهداشت جهانی برگزار شد.

در این ویدیو کنفرانس همزمان، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با قدردانی از سازمان یونسکو و همکاری سازمان بهداشت جهانی، تولید ملزومات بهداشتی از جمله ماسک و محصولات ضدعفونی‌کننده توسط برخی از پارک‌های علم و فناوری، تعطیلی دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و تحقیقاتی کشور از بدو شیوع ویروس در کشور، جایگزینی شیوه‌های نوین آموزش‌های مجازی و راه دور برای دانش‌آموزان و دانشجویان، ایجاد یک مدل و شبکه آموزشی سه وجهی بین فراگیران، مدرسان، خانواده‌ها، ماموریت موسسات تحقیقاتی کشور به‌ویژه پژوهشگاه های ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در تمرکز بیشتر تحقیقاتی بر روی کووید ۱۹ را برخی از اقدامات به عمل آمده در راستای مدیریت و کنترل شیوع ویروس کرونا برشمرد.

وی شیوع ویروس کرونا را یک بحران جهانی دانست و اظهار داشت: تاثیرات منفی آموزش اجتماعی و اقتصادی آن دامن‌گیر بسیاری از کشورهای جهان خواهد بود.

وزیر علوم افزود: بحران‌های بین‌المللی نیازمند اتخاذ راهکارها، اشتراک و شبکه‌سازی تصمیم ها، تجارب و اقدامات بین‌المللی از سوی کشورهای مختلف جهان است.

غلامی با اشاره به اهمیت به‌کارگیری روش‌های جایگزین آموزشی از جمله آموزش مجازی و از راه دور، شعار اصلی نظام آموزش ایران را در شرایط بحرانی فعلی "آموزش ایمن، همراه با امید آفرینی و ارائه کمک بدون ایجاد ترس" عنوان کرد.

وی وضعیت شیوع و کنترل ویروس کرونا، امکانات درمانی، بهداشتی و رایگان ایران را مناسب دانست و آمارهای موجود مبتلایان و بهبود یافتگان را نشانگر توان بالای سیستم درمان و بهداشت کشور در مدیریت و کنترل چالش ویروس کرونا اعلام کرد.

وزیر علوم به‌عنوان عضو کمیته ویژه یونسکو با موضوع کووید-۱۹ با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مناسب علمی و تحقیقاتی کشور، آمادگی ایران را برای اشتراک تجارب و یافته‌های علمی و تحقیقاتی با سایر کشورهای جهان اعلام کرد.

 

 

 
۵ فروردین ۱۳۹۹ ۱۰:۴۶
تعداد بازدید : ۱,۰۳۱