اخبار

معاون حقوقی رییس جمهوری

تلاش بیشتری برای هدایت پژوهش‌ها به سوی نیازهای جامعه صورت گیرد

تلاش بیشتری برای هدایت پژوهش‌ها به سوی نیازهای جامعه صورت گیرد

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از ایرنا، معاون حقوقی رییس جمهوری گفت: باید در زمینه تقویت ارتباط پژوهش‌های دانشگاهی با حوزه صنعت و فناوری و هدایت مستقیم آنها به سوی نیازهای جامعه در آینده تلاش بیشتری انجام شود.

لعیا جنیدی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران کاشان افزود: امروز اگر ایران در زمینه پژوهش از نظر مقاله‌هایی که مورد ارجاع قرار می‌گیرند یا از نظر کمی و کیفی با عنوان برتر برگزیده می‌شوند در دنیا جایگاه خوبی دارد، ناشی از اهتمام دولت است که البته باید در سال‌های آتی تقویت شود.

وی تاکید کرد: دولت به صورت جدی مساله پژوهش را ترویج می‌کند و شورای عالی عتف بر این اساس تشکیل شده و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارتخانه‌های علوم و بهداشت نیز همین موضوع را پیگیر هستند.

معاون حقوقی رییس جمهوری با تاکید بر لزوم کاربردی‌تر کردن پژوهش‌ها یادآور شد: دولت در همین راستا دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرده است تا نزدیک به یک درصد از بودجه خود را به امر پژوهش به ویژه پژوهش‌های کاربردی اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: میزان اعتبار تخصیصی البته با توجه به شرایط متغییر است و از جمله بر اساس میزان جذبی که اتفاق می‌افتد و در عمل اجرا می‌شود، سالانه از سوی دولت اختصاص می‌یابد.

جنیدی ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم در زمینه پیوند کار دانشگاهی و فعالیت‌های صنعتی در سطح ملی برنامه‌هایی در راستای تجاری‌سازی علم در دست اجرا دارند و همچنین در سطح خود دانشگاه‌ها پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان همه با هدف تقویت پیوند بین دانش و پژوهش از یک سو و صنعت و دانشگاه از سوی دیگر فعال هستند.

وی افزود: یک شورای عالی هم وجود دارد که در واقع طرح‌های ملی و مورد نیاز را در نظر می‌گیرد تا بودجه‌ها به سمت آنها هدایت شده و به این صورت پیوندی بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها در مسیر اجرای طرح‌های ملی یا کاربردی در سطح بخشی، محلی، استانی یا منطقه‌ای برقرار شود.

معاون حقوقی رییس جمهوری در ادامه با اشاره به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، از دانشگاه کاشان به عنوان یکی از دانشگاه‌های موفق کشور در حوزه آموزش و پژوهش نام برد که در سال‌های گذشته پیشرفت خوبی داشته و در رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی جایگاه خوبی به دست آورده است.

پیش‌تر شرکت حقوقی دانشگاه کاشان در زمینی به مساحت یک‌هزار مترمربع و با اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات مورد نیاز در آیینی با حضور معاون حقوقی رییس جمهوری و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

شرکت در آیین قدردانی از ۱۲۰ نفر از دانشجویان و استادان برتر دانشگاه کاشان در زمینه آموزشی و پژوهشی و حضور در شورای اداری شهرستان از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه معاون حقوقی ریاست جمهوری به کاشان است.

نزدیک به ۹ هزار نفر دانشجو در ۲۰۰ رشته گرایش در دانشگاه کاشان با ۱۱ دانشکده و ۱۲ پژوهشکده به تحصیل اشتغال دارند.

شهرستان ۳۶۵ هزار نفری کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

 

 

 
۲ دی ۱۳۹۸ ۱۱:۳۸
تعداد بازدید : ۱,۲۰۰