اخبار

دستاوردهای بیستمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار

دستاوردهای بیستمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار
بیستمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار در حالی به کار خود پایان داد که فضای بی‌نظیری برای همکاری میان پژوهشگران و فناوری و ارتباط مراکز صنعتی و تولیدی با مراکز تحقیقاتی برای نهادینه کردن پژوهش و فناوری در جامعه فراهم آورد.

 به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از یارنا، بیستمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار با مشارکت صدها مرکز تحقیقاتی، دانشگاهی، پارک‌های علم و فناوری، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی نقاط مختلف کشور از ۲۶ تا ۲۹ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد.

ارائه توانمندی‌‏های پژوهشی و فناوری دانشگاه‏‌ها و مراکز تحقیقاتی، شناسایی و معرفی پژوهشگران و فناوران برتر، تجاری سازی یافته‌‏های پژوهش و فناوری(فن بازار)، فراهم کردن فضای همکاری بین پژوهشگران و فناوران، برقراری ارتباط مراکز صنعتی و تولیدی با مراکز تحقیقاتی و همچنین نهادینه کردن پژوهش و فناوری در سطح جامعه، از جمله دستاوردهای این نمایشگاه بود.

در این نمایشگاه غرفه دانشگاه‌های علم و صنعت ایران، تهران، جامع علمی کاربردی، آزاد اسلامی، اصفهان، صنعتی شریف، فنی و حرفه‌ای، صنعتی امیرکبیر، فردوسی مشهد، تبریز و سیستان و بلوچستان، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک‌های علم و فناوری گیلان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، کردستان، استان مرکزی و سیستان و بلوچستان به عنوان غرفه های برتر معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

جهاد دانشگاهی، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، سازمان پژوهش‌های علمی وصنعتی ایران، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهشگاه فضایی ایران، پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی و مرکز نشر دانشگاهی، دیگر غرفه‌های برتر، این دوره از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار بودند..

همچنین در بخش تقاضای فناوری، غرفه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی، شهرداری تهران و صندوق حمایت از تحقیقات نوآوری و توسعه فناوری تجلیل شدند.

سطح فناوری ارائه شده، حضور صاحبان فناوری، غرفه سازی، چیدمان، ارائه مناسب فناوری‌ها در غرفه، حضور مسئول غرفه و تعامل با بازدیدکنندگان و متقاضیان فناوری (B۲B, B۲C) از شاخص‌های انتخاب غرفه برتر در بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار است.

یکی از بخش‌های مهم این نمایشگاه بخش فن بازار با بیش از ۱۰۰ غرفه بود که در مدت چهار روز برگزاری نمایشگاه ده ها قرارداد تجاری سازی طرح های تحقیقاتی در این بخش صورت گرفت. در بیستمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری که همزمان با بزرگداشت هفته ملی پژوهش و فناوری برپا شد، بیش از ۳۵۰ مرکز تحقیقاتی و علمی، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان وابسته به این حوزه، ۴۰۰ محصول پژوهشی و فناورانه جدید خود را به نمایش عموم گذاشتند.

این نمایشگاه در پنج سالن با مساحت ۱۰ هزار متر مربع و حدود ۲۰۰ غرفه دایر شد که بیش از ۱۰۰ غرفه مربوط به فن‌بازار، ۴۵ غرفه دانشگاه‌ها، ۳۰ غرفه پژوهشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی بود.

همچنین، کارگاه‌های آموزشی و نشست های تخصصی با حضور وزرا و مسئولین لشکری و کشوری در بخش برنامه های جانبی بیستمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار برگزار شد.

۳۰ آذر ۱۳۹۸ ۱۳:۰۰
تعداد بازدید : ۲,۳۶۸