اخبار

نایب رییس شورای عالی عتف:

تسهیلات صدور محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم می‌کنیم

تسهیلات صدور محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم می‌کنیم
دکتر منصور غلامی، نایب رییس شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بهترین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت از تولید آنها در بازار است و ورود کالاهای مشابه را اگر کمبود هم داشته باشیم باید متوقف یا محدود کنیم تا شرکت‌ها بتوانند سر پا بایستند و محصولات را به بازار ارائه کنند، البته باید تسهیلاتی برای صادرات محصولات آنها پیش‌بینی کرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر غلامی در ادامه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به صدور مجوز پارک‌های علم و فناوری از مجلس برای حمایت از این شرکت‌ها گفت: این حمایت فضای امید را در میان تحصیل‌کردگان و دانش‌آموختگان علمی فراهم کرد؛ از سال‌های گذشته در حوزه دانش‌بنیان در وزارت علوم و تحقیقات و حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری زمینه و مسیر را فراهم کردیم، هر چند حمایت‌ها کافی نبود اما با تلاش همکاران در مراکز دانشگاهی و رشد این موضوع به خوبی پیش رفت و پارک‌های علم و فناوری جایگاه جدیدی بود که بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان را حمایت کرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: پارک‌ها با استقرار در همه استان‌ها و به تعداد بیش از یک پارک در استان از شرکت‌ها حمایت کردند البته نیاز به حمایت‌هایی در زمینه معافیت‌های مالیاتی داریم و مجلس و دولت باید به این موضوع توجه داشته باشد.
دکتر غلامی با بیان اینکه توجه دستگاه‌های اجرایی به پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان ضروری است، گفت: بهترین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت از تولید آنها در بازار است و باید ورود کالاهای مشابه را اگر کمبود هم داشته باشیم، متوقف یا محدود کرد تا شرکت‌ها بتوانند سر پا بایستند و محصولات خود را به بازار ارائه کنند، البته باید تسهیلاتی را برای صادرات محصولات آنها پیش‌بینی کرد.
وی ادامه داد: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان در شرایط فعلی مورد حمایت قرار گرفته و در قبال خطرات ایجاد شده در مسیر کار و فعالیت آنها حفاظت شوند، در آینده اقتصاد و استقلال کشور، تولید ثروت و اشتغال برای جوانان را تضمین خواهند کرد.
وزیر علوم با تاکید بر لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در لایحه بودجه گفت: البته حوزه معاونت علمی و فناوری حمایت‌های مناسبی را مد نظر قرار می‌دهد و وزارت علوم هم در این راستا گام برمی‌دارد. انتظار داریم در بخش حمایت از تولید و بازاریابی این شرکت‌ها هم توجه ویژه داشته باشیم.

 
 
 
۲۰ آذر ۱۳۹۸ ۱۵:۰۸
تعداد بازدید : ۳,۱۰۰