اخبار

دکتر برومند: مجوز جدید برای تاسیس مناطق ویژه فناوری صادر نمی‌شود

دکتر برومند: مجوز جدید برای تاسیس مناطق ویژه فناوری صادر نمی‌شود
دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه توسعه مناطق ویژه علم و فناوری با مشکلاتی مواجه است، تاکید کرد: بر این اساس مجوز جدید برای راه اندازی این مناطق صادر نخواهد شد تا به جمع بندی نهایی برسیم.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از ایسنا، دکتر مسعود برومند در یکصد و هشتاد و سومین جلسه کمیسیون دایمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در جمع خبرنگاران بررسی و انتخاب اعضا حقیقی کمیسیون های تخصصی این شورا را از موضوعات مطرح در این جلسه دانست و اظهار کرد: در این جلسه کاندیداهای اعضای حقیقی چهار کمیسیون "انرژی"، "کشاورزی"، "دفاع و امنیت" و "صنعت و ارتباطات" معرفی شدند و پس از اعلام نظرات، اعضای این چهار کمیسیون انتخاب شدند.

وی با اشاره به چالش های رفت و آمد اعضای کمیسیون هایی که در سایر استان های مقیم هستند، خاطر نشان کرد: برای سهولت حضور این اعضا مقرر شد از سوی دبیرخانه شورا، سیستم ویدئو کنفرانس راه اندازی شود تا از این طریق اعضا در جلسات کمیسیون دایمی عتف حضور داشته باشند.

برومند اصلاحات پیشنهادی در آیین نامه تاسیس و توسعه مناطق ویژه علم و فناوری را از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه اعلام کرد و یادآور شد: در جلسه گذشته کمیسیون دایمی عتف طرح اولیه ای برای این مناطق ارائه شد و نمایندگان پنج استان که در آنها مناطق ویژه علم و فناوری ایجاد شده بود مشکلات خود را ارائه کردند و مقرر شد تا نمایندگان این مناطق پس از بررسی های لازم جمع بندی های خود را برای رفع این مشکلات ارائه دهند.

دبیر کل شورای عالی عتف ادامه داد: در این جلسه نیز این جمع بندی در قالب طرح فرآیندهای اجرایی ارائه و پس از بحث و بررسی مقرر شد تا یک کمیته محدودتر با حضور اعضای کمیسیون دایمی که با مناطق ویژه علم و فناوری آشنایی بیشتری دارند تشکیل شود.

وی این کمیته را متشکل از پنج نفر از اعضای کمیسیون دایمی دانست و ادامه داد: این کمیته فرآیندهای اجرایی را مورد بررسی قرار می دهند و این طرح به کمیسیون دایمی ارائه خواهد شد.

برومند در خصوص مجوزهای تاسیس و راه اندازی مناطق ویژه علم و فناوری با تاکید بر اینکه مجوزهای جدید در این زمینه صادر نمی شود، یادآور شد: در خصوص توسعه این مناطق مباحثی را مطرح کرده و لازم است به جمع بندی نهایی برسیم؛ چرا که توسعه این مناطق با پیچیدگی های زیادی مواجه است.

دبیرکل شورای عالی عتف بازنگری در توسعه مناطق ویژه علم و فناوری را نیازمند بررسی های بیشتر دانست.

۳۰ شهریور ۱۳۹۸ ۰۸:۳۴
تعداد بازدید : ۱,۵۴۴