اخبار

نشست معاونان پژوهش و فناوری دستگاه های اجرایی برگزار شد

نشست معاونان پژوهش و فناوری دستگاه های اجرایی برگزار شد
نشست معاونان پژوهش و فناوری دستگاه‌های اجرایی، با حضور دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دبیرکل شورای عالی عتف در سالن شهید مفتح این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از ایلنا، در این نشست، با معاونان پژوهش و فناوری دستگاه‌های اجرایی درخصوص بررسی شیوه برگزاری هفته ملی پژوهش و فناوری با حضور و مشارکت دستگاه‌های اجرایی کشور (برای اولین بار) علاوه بر دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، صحبت و همفکری شد و مقرر گردید، برنامه‌های این هفته، حول محورهای پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب، سیاست‌های دولت مبنی بر پشتیبانی از توسعه تولید و ارتقای کیفیت کالای ایرانی و همچنین توسعه سرمایه‌گذاری بر اساس فناوری‌های توسعه یافته در کشور و مبتنی بر نیاز بازار معطوف باشد.

برومند در این نشست اظهار داشت: مخاطبان و ذینفعان ما در هفته پژوهش و فناوری به چند گروه تقسیم می‌شوند مهم‌ترین ذینفعان مردم هستند و پیامی که ما به آنها می‌دهیم باید مملو از امید باشد تا بدانند در کشور افرادی هستند که در حوزه پژوهش و فناوری مشغول فعالیت می‌باشند و نتایج تحقیقات آنها به کار گرفته می‌شود.

به گفته دبیر کل شورای عالی عتف، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولتمردان و پژوهشگران از دیگر ذینفعان این هفته محسوب می‌شوند.

وی افزود: از سال گذشته واژه و فرهنگ "تقاضامحور" در میان جامعه نهادینه شده است و مشکل هم اکنون در ارتباط گرفتن نیاز واقعی، اتصال به عرضه و پشتیبانی از آن است و باید مکانیسم‌هایی برای آن ایجاد شود.

برومند تاکید کرد: در هفته پژوهش و فناوری باید با مردم صحبت کرد؛ به گونه‌ای که فضای جامعه مختص بحث پژوهش و فناوری باشد، لذا خروجی پژوهش‌ها را مردم باید به شکل ملموس ببینند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم پیشنهاد کرد امسال درب صنایع و مجموعه‌‌هایی که نیاز دارند، به سوی پژوهشگران در هفته پژوهش و فناوری باز شود.

وی اظهار امیدواری کرد: در هفته ملی پژوهش و فناوری و برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری یک جهش بزرگ در همکاری‌های بین بخش‌های سرمایه‌گذاری رخ دهد.

۸ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۰۷
تعداد بازدید : ۱,۲۷۲