اخبار

بررسی رزومه ۸۲۰ عضو هیات علمی برای عضویت در کمیسیون‌های شورای عتف

بررسی رزومه ۸۲۰ عضو هیات علمی برای عضویت در کمیسیون‌های شورای عتف
دبیر شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری از بررسی رزومه ۸۲۰ عضو هیات علمی و محققان شرکت‌های دانش بنیان برای عضویت در کمیسیون‌های تخصصی این شورا خبر داد و گفت: فرآیند انتخاب اعضای کمیسیون‌های شورای عالی عتف ظرف ۲ ماه آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از ایسنا، دکتر مسعود برومند در حاشیه یکصد و هشتاد و یکمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوعات مطرح در این جلسه افزود: در گذشته تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و فعالان شرکت‌های دانش بنیان آمادگی خود را برای عضویت در کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی عتف اعلام کرده بودند.

وی تعداد این درخواست‌ها را ۸۲۰ نفر ذکر کرد و ادامه داد: در این جلسه گزارشی از این درخواست‌ها ارائه شد و دبیرخانه شورای عالی عتف ظرف یک تا دو هفته آینده سعی خواهد کرد که رزومه این تعداد افراد را تهیه و برای کمیته‌های تخصصی این شورا ارائه خواهیم کرد.

برومند خاطر نشان کرد: رزومه این افراد طی فرآیند ۲ ماهه افراد مورد نیاز خود را انتخاب خواهند کرد تا ترکیب آنها کامل شود.

دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری ارائه گزارش پیشرفت اجرای بند "ح" تبصره ۹ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ را از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه نام برد و یادآور شد: در این گزارش میزان بودجه موجود در خزانه که برای امر پژوهش هزینه می‌شود ارائه شد و در این جلسه مقرر شد تا دستگاه‌ها از شرکت‌های زیر مجموعه خود درخواست کنند تا پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه دهند.

برومند با بیان اینکه در این جلسه همچنین گزارش ماده ۵۶ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در سال ۹۷ ارائه شد، ادامه داد: در این راستا گزارشی از میزان اختصاص یک درصد اعتبارات دستگاه‌ها و شرکت‌ها به امر پژوهشی ارائه شد و در این جلسه مقرر شد تا بررسی کیفی و دقیق‌تر اعتباراتی که از محل یک درصد اعتبارات دستگاه‌ها به امر پژوهش در سال گذشته اختصاص یافته است، در کمیته‌های تخصصی این شورا انجام گیرد.

وی همچنین از ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده به منظور ایجاد نظام هماهنگ برنامه ریزی، بودجه ریزی و ارزیابی عملکرد پژوهش و فناوری کشور خبر داد.

۲۹ تیر ۱۳۹۸ ۰۸:۵۸
تعداد بازدید : ۱,۵۸۵