اخبار

اصول عرضه و تقاضا در ارتباط صنعت و دانشگاه بررسی شد

اصول عرضه و تقاضا در ارتباط صنعت و دانشگاه بررسی شد
دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) به تشریح روش‌های ارتباط میان عرضه و تقاضا به عنوان زمینه ارتباط صنعت با دانشگاه و پژوهش پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عفت دکتر مسعود برومند در حاشیه یکصد و هشتادمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در جمع خبرنگاران، بررسی روش‌های ارتباط میان عرضه و تقاضا را از مسائل مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این زمینه تاکیداتی بر عرضه و تقاضای فناوری داشتند که این امر باید محقق شود.
وی خاطرنشان کرد: روش‌های ارتباط میان عرضه و تقاضا از سال گذشته توسط دبیرخانه شورای عالی عتف در قالب برگزاری نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) پیگیری شد.
دبیرکل شورای عالی عتف یادآور شد: بحث و بررسی در مورد روش‌های برگزاری این نمایشگاه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری توسط دستگاه‌ها و دبیرخانه شورای عتف، دستور جلسه دیگر شورای عالی عتف بود.
وی به جزئیات برگزاری نمایشگاه سال ۹۷ اشاره کرد و ادامه داد: در این نمایشگاه حدود ۸۹ تفاهم‌نامه به امضا رسید که از این تعداد ۱۶ تفاهم‌نامه تبدیل به قرارداد شد و ۸ مورد از این تفاهم‌نامه‌ها در حال انعقاد است.
دکتر برومند اظهار کرد: ۱۹ مورد از این تفاهم‌نامه‌ها توسط متقاضیان فناوری در حال بررسی است و ۴۶ مورد هم لغو شد.
وی این بررسی‌ها را به منظور افزایش شانس تبدیل تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد با اهمیت دانست و گفت: بر اساس اعداد تفاهم‌نامه‌ها، نیازهای فناورانه باید واقعی‌تر اعلام شود و توانمندی‌های کشور مطابقت بیشتری با نیاز دستگاه‌ها داشته باشد.
برومند در مورد دیگر مسائل مطرح شده در جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف، اظهار کرد: در این جلسه موضوعاتی در خصوص نحوه ایجاد ارتباط میان عرضه و تقاضای فناوری در طول سال مطرح شد که به نظر می‌رسد با برگزاری نمایشگاه‌های مجازی باید این مسئله را دنبال کرد.
دبیر کل شورای عالی عتف، ادامه‌دار بودن مکانیزم‌های حمایتی از این نمایشگاه‌ها را راهکار دیگری برای ایجاد ارتباط میان عرضه و تقاضا دانست و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی سال گذشته حمایت‌های مناسبی از نمایشگاه تستا به عمل آورد.
وی درباره یارانه در نظر گرفته شده برای نمایشگاه تستای سال گذشته، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲.۵ میلیارد تومان از سوی دفتر فناوری وزارت علوم برای این نمایشگاه در نظر گرفته شد که اختصاص آن از سوی پارک فناوری تهران در حال پیگیری است.
برومند ارائه گزارشی از صندوق نوآوری و شکوفایی را دیگر موضوعات مطرح در این جلسه ذکر کرد و افزود: مکانیزم‌هایی توسط این صندوق برای توسعه زیست‌بوم نوآوری طراحی شد که در این جلسه گزارشی از عملکرد صندوق ارائه شد.

۱ تیر ۱۳۹۸ ۰۸:۴۶
تعداد بازدید : ۱,۱۸۴