اخبار

براساس یک توافق؛

دانشگاهیان با حمایت پژوهشگاه اقیانوس شناسی پروژه های دریایی انجام می‌دهند

دانشگاهیان با حمایت پژوهشگاه اقیانوس شناسی پروژه های دریایی انجام می‌دهند
دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری می گوید: براساس تفاهم صورت گرفته با پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی در حوزه دریایی مقرر شد تا دانشگاهیان با پشتیبانی پژوهشگاه در دوره‌های پژوهشی شرکت کنند.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از ایرنا، «مسعود برومند» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا تصریح کرد: این تفاهم با هدف گسترش مناسبات دانشگاه ها و پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی در حوزه دریایی است .
وی تصریح کرد: برنامه هایی از سال 96 در راستای مشارکت و همکاری دانشگاه ها در حوزه دریایی است و دبیرخانه این فعالیت در پژوهشکده اقیانوس شناسی مستقر شده است. 
دبیرکل شورای عالی عتف ادامه داد: پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی می تواند امکانات لازم مثل گشت های دریایی را برای گروه های تحقیقاتی و نمونه گیری از دریاهای کشور در اختیار اساتید قرار دهد. 
برومند توضیح داد: طی جلسه ای در روز 11 اردیبهشت ماه سال جاری در شهر بوشهر و در محل کشتی اقیانوس شناسی روسا و نمایندگان دانشگاه های علوم دریایی و دیگر دانشگاه ها که در این حوزه فعالیت دارند، با روش نمونه برداری از آب ها از کف خلیج فارس و نمونه برداری از موجودات زنده و بررسی چرخه حیات در خلیج فارس آشنا شدند. 
معاون پژوهشی وزیر علوم ادامه داد: در بازدید روسای دانشگاه ها از کشتی کاوشگر خلیج فارس برنامه های عملیاتی برای توسعه فعالیت های دریایی در همه حوزه ها اعم از پژوهشی، فناوری و توسعه اقتصاد مبتنی بر دریا مذاکرات قابل توجهی انجام شد. 
برومند عنوان کرد: تمامی دانشگاه هایی که در حوزه دریا فعالیت دارند در صورت نیاز می توانند از اطلاعات و امکانات پژوهشگاه استفاده کنند. لذا در حال حاضرنیز تورهای مشخصی با کشتی تحقیقاتی پژوهشگاه اقیانوس شناسی تحت عنوان کشتی کاوشگر خلیج فارس این ماموریت را انجام می دهد. 
لازم به ذکر است، در سفر چند روز پیش معاون پژوهشی وزیرعلوم به استان بوشهر در روز خلیج فارس از مرکز توسعه فناوری هوشمندسازی و اینترنت اشیا دانشگاه خلیج فارس به بهره ‌برداری رسید. در این مرکز ماژول‌های مربوط به پروتکل‌های مختلف ارتباطی و سنسورهای رایج در حوزه اینترنت اشیا با کاربری شهر هوشمند فراهم شده است همچنین برای تجهیز این مرکز تاکنون پنج میلیارد ریال توسط دانشگاه خلیج فارس هزینه شده است. 

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۸:۴۰
تعداد بازدید : ۱,۲۷۱