اخبار

دبیرکل شورای عالی عتف: طرح های پژوهشی به 35 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند

دبیرکل شورای عالی عتف: طرح های پژوهشی به 35 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند
دبیرکل شورای عالی، علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در حاشیه یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه کمیسیون دائمی این شورا گفت: برای عملیاتی کردن طرح های پژوهشی نزدیک به 35 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف به نقل از ایرنا، دکتر مسعود برومند روز چهارشنبه در حاشیه صد وهفتاد وهشتمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف در محل این دبیرخانه، توضیح داد: تخصیص منابع به طرح های پژوهشی به شرطی محقق می شود که پروژه به حدی از رشد یافتگی رسیده باشد.
وی عنوان کرد: در سال جاری نیز طرح ها و برنامه ها، پیرو اهداف گذشته همچنان پیگیری می شود اما از مهم ترین محورهای آن باید به بودجه هماهنگ معاونت پژوهشی و فناوری کشور برای طرح های عملیاتی، ارتقای نظام عملکرد، جمع آوری اطلاعات پژوهش و فناوری جهت آسیب شناسی فعالیت ها و ارائه گزارش مناسب دستاوردها اشاره کرد. 
برومند ادامه داد: ایجاد بستر مناسب برای نیازهای پژوهشی و همچنین ارتباط دهی افراد و مجموعه های دارای نیازهای پژوهشی و فناوری با دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور از دیگر برنامه های مهم سال 98 است. 
دبیرکل شورای عالی عتف  یادآور شد: در صدو هفتادو هشتمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی همچنین براساس پیشنهادات منطقه علم و فناوری مقرر شد کمیسیون تخصصی جهت ارائه سوژه های پژوهشی در ارتباط با چالش ها و نیازهای فعلی کشور ، فعالیت کند. 
دبیرکل شورای علوم، تحقیقات و فناوری در باره شعار سال 98 نیز تصریح کرد: در این زمینه از منظر شورای عالی عتف، دبیرخانه نمایشگاه تقاضای فناوری دائمی شده است و از مجموع تفاهمنامه های امضا شده ، 11 مورد آن به انعقاد قرارداد منجر شد .
برومند ادامه داد : دبیرخانه درصدد برگزاری نمایشگاه در حوزه های منطقه ای و موضوعی در سه استان آذربایجان شرقی، یزد و تهران است .
وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد شورای عتف پرداخت و گفت : با وجود انجام فعالیت های مهم اما به این شورا در سال 97 ، نمره 15 را می دهم .
برومند درعین حال تصریح کرد : با وجود انجام فعالیت های مهم، رفع بدهی گزارشات و شفافیت سازی همچنان فعالیت های موثری چون توسعه سامانه های آماری، تحلیل و گزارش های عملکرد دقیق و شناسایی نقاط ضعف و قوت باید انجام شود. 
وی در پایان افزود: گزارش عملکرد سال ٩٧ دبیرخانه شورای عالی عتف، جمع بندی مسائل و موضوعات کمیسیون دائمی و تخصصی و همچنین نظرات پیشنهادی در خصوص شفاف سازی گزارش ها جهت اطلاع رسانی به عموم از جمله مباحث مطرح شده در جلسه امروز به شمار می رود. 


۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۵۴
تعداد بازدید : ۱,۲۱۲