اخبار

دبیرکل شورای عالی عتف در گفت و گو با ایرنا: دانش آموختگان علوم انسانی بیشترین میزان اشتغال را دارند

دبیرکل شورای عالی عتف در گفت و گو با ایرنا: دانش آموختگان علوم انسانی بیشترین میزان اشتغال را دارند
دبیرکل شورای عالی عتف، گفت: بر اساس طرح رصد اشتغال دانش آموختگان در سال 93 – 92، بیشترین میزان اشتغال بیمه ای، به دانش آموختگان علوم انسانی و کمترین اشتغال به رشته الهیات تعلق دارد.

مسعود برومند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا با بیان اینکه رصد اشتغال دانش آموختگان در دانشگاه ها با قدرت در حال انجام است، اظهار داشت: آمار اشتغال دانش آموختگان در سال 93 – 92 استخراج شده است که در این طرح، اطلاعات بیمه ای ثبت شده دانش آموختگان در سامانه وزارت کار رصد می شود.

وی با بیان اینکه در رصد اشتغال دانش آموختگان، فعالیت های اشتغالزای آنها مهم است، افزود: دانش آموختگان تمام دانشگاه های کشور در رصد سال 93 – 92 مورد بررسی قرار گرفته اند که بر این اساس، حدود 54 درصد از آنان عملاً در سامانه وزارت کار دارای سوابق بیمه ای هستند.

برومند تاکید کرد که این آمار سایر دسته های دانش آموختگان اعم از سربازان و دانش آموختگان شاغل در بخش خصوصی را در بر نمی گیرد.

معاون پژوهشی وزیر علوم، بیشترین آمار اشتغال زایی را اعلام کرد و افزود: بر اساس آمار سال 93 – 92، دانش آموختگان علوم انسانی بیشترین اشتغال زایی را داشتند و درصد حضور بانوان دانش آموخته هم در این رصد بیشتر از مردان است.

به گفته این مقام مسئول، رشته الهیات کمترین میزان اشتغال را در میان دانش آموختگان دارد.

برومند در مورد مزایای بررسی سابقه بیمه ای دانش آموختگان، تاکید کرد: این رصد نشان دهنده بیشترین و کمترین اشتغال دانش آموختگان در رشته ها و دانشگاه ها است. حتی میزان اشتغال دانش آموختگان در دانشگاه های دولتی یا غیردولتی بررسی می شود.

دبیرکل شورای عالی عتف (علوم، تحقیقات و فناوری) در ادامه به ویژگی دیگر این رصد اشاره کرد و افزود: میزان اشتغال به کار دانش آموختگان در داخل یا خارج از استان محل زندگی آنها هم اهمیت دارد.

 
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۲۲
تعداد بازدید : ۱,۰۰۷