اخبار

سند علم و فناوری استان بوشهر تدوین می‌شود

سند علم و فناوری استان بوشهر تدوین می‌شود
در راستای توسعه علم و فناوری و با اهداف تدوین برش استانی برنامه عملیاتی علم، فناوری و نوآوری برای استان‌های منتخب
با حضور استانداربوشهر و مدیران دبیرخانه شورای عالی عتف، سند علم و فناوری استان بوشهر تدوین می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، عبدالکریم گراوند از تدوین سند علم و فناوری استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌‌های مهمی در عرصه صنعت، علمی و فناوری است که  بر این اساس سند علم و فناوری استان بوشهر با مشارکت دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان تدوین می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت و توانمندی بالای پژوهشی، علمی و فناوری در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: استفاده از توان مشاوران داخلی در عرصه تدوین سند علمی استان بوشهر امری مهم و ضروری است.

استاندار بوشهر  با تاکید بر توجه به محدوده زمانی در تدوین سند علمی استان بوشهر بیان کرد: در این سند گام‌های عملیاتی به خوبی مشخص و در کارهای تحقیقاتی باید کار خوبی انجام شود.

گراوند با بیان اینکه همه باید دست به دست هم دهیم تا به برنامه توسعه‌ای مناسبی دست یابیم تصریح کرد: باید اختیارات محلی و منطقه‌ای وجود داشته باشد تا همه دستگاه‌ها پای کار بیایند و بتوان تصمیم‌گیری و مدیریت بهتری کرد.

وی با تاکید بر استفاده از توان استادان دانشگاه‌ها و صاحب‌نظران استان بوشهر در تدوین سند توسعه علم و فناوری استان بوشهر گفت:  در این راستا باید راهکارهای مناسبی با همکاری بین بخشی تدوین و استفاده شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید متناسب با توانمندی، همکاری لازم در زمینه تدوین سند داشته باشندافزود: افرادی که در حوزه علمی فعالیت داشته‌اند درتدوین سند علمی استان بوشهر بکارگیری شوند.

در ادامه جلسه مهدی پاکزاد مدیر امور ستادهای دبیرخانه شورای عالی عتف ضمن ارایه اهداف این سند گفت :   در راستای توسعه علم و فناوری و با اهداف تدوین برش استانی برنامه عملیاتی علم، فناوری و نوآوری برای استان‌های منتخب دارای اهداف متعددی از جمله کمک به شکل گیری و ارتقاء اثربخشی زیست بوم نوآوری استانی، برنامه محور کردن بودجه‌های تحقیقاتی استان، استفاده از ظرفیت علم و فناوری برای رفع چالش‌ها و مسائل استان، تقاضا محور کردن فعالیت‌های علم و فناورانه استان، هم افزایی استانی و ملی در زمینه توسعه علم، فناوری و نوآوری، شناسایی نیاز‌ها و اولویت‌ها و مسائل اساسی استان، تقسیم کار نهادی در سطح استانی برای رفع مسائل و نیازها، درگیر کردن دانشگاه‌های استان در تدریس برنامه‌های علم، فناوری و نوآوری استان و توجه به توانمندی‌ها و پتانسیل‌های استانی در توسعه علم، فناوری و نوآوری برنامه علم و فناوری می‌باشد.

وی همچنین اظهار داشت :  برنامه عملیاتی علم، فناوری و نوآوری استانی به عنوان نقشه راه و مسیر حرکت فعالیت‌های علمی و فناورانه در سطح استان بوده و باعث ایجاد هم افزایی بین اقدامات نهاد‌ها و کنشگران عرصه نوآوری شده و منجر به تسهیل در ایجاد اکوسیستم نوآوری منطق‌های خواهد شد.

شایان ذکر است، طرح تدوین برنامه علم و فناوری در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، همدان، البرز، گیلان، بوشهر، اصفهان، قزوین، کردستان، آذربایجان شرقی و فارس در دبیرخانه شورای عالی عتف در حال انجام است که این جلسه با حضور معاون استاندار و معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف در استانداری استان فارس برگزار شده است.

۱۲ آذر ۱۳۹۷ ۱۰:۳۴
تعداد بازدید : ۱,۷۵۴