اخبار

دکتر برومند درمنطقه آزاد ارس: جذب شرکت‌های فناور و سرمایه گذاران متناظر، راهکار توسعه اقتصاد دانش محور منطقه آزاد ارس می باشد

دکتر برومند درمنطقه آزاد ارس: جذب شرکت‌های فناور و سرمایه گذاران متناظر، راهکار توسعه اقتصاد دانش محور منطقه آزاد ارس می باشد
دکترمسعود برومند،دبیرکل شورای عالی عتف، در نشست با مهندس نریمان مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت : جذب شرکت‌های فناور و سرمایه گذاران متناظر، راهکار توسعه اقتصاد دانش محور منطقه آزاد ارس می باشد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری به نقل از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، همزمان با برگزاری ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، دکتر برومند دبیرکل شورای عالی عتف به همراه دکتر کشمیری مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری و هیاتی متشکل از هیأت رئیسه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه کشور از منطقه آزاد ارس و مرکز رشد واحدهای فناور منطقه آزاد ارس بازدید کردند.
دکتر برومند در نشست با مسئولان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه جایگاه این منطقه ویژه و استثنائی است، اظهار داشت: باتوجه به موقعیت خاص جغرافیایی و سیاسی این منطقه به لحاظ هم‌جواری با کشورهای ترکیه، ارمنستان و آذربایجان، لازم است از مزایای این منطقه بهره کافی برده شود.
وی افزود: ضروری است مطالعه و بررسی جامع با هدف شناسایی محصولات فناورانه برای صادرات به کشورهای هم‌جوار با منطقه آزاد انجام شود.
دکتر برومند گفت: پشتیبانی لازم برای توسعه مرکز رشد ارس توسط وزارت علوم از طریق پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی انجام خواهد شد.
منطقه آزاد ارس با وسعت ۵۱ هزار هکتار در شمال غرب کشور واقع شده است و مرکز رشد واحدهای فناور منطقه آزاد ارس وابسته به پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی پس از اخذ مجوز در اردیبهشت ماه سال جاری با جذب و استقرار ۱۴ شرکت فناور شروع به فعالیت کرد.

۱۹ آبان ۱۳۹۷ ۱۱:۰۶
تعداد بازدید : ۱,۰۸۵