اخبار

با هماهنگی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری(عتف) قرارداد همکاری با موسسه فناوری اتریش(AIT) در راستای توسعه نظام نوآوری قطعه سازی خودرو در تبریز امضا شد.

با هماهنگی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری(عتف)  قرارداد همکاری با موسسه فناوری اتریش(AIT) در راستای توسعه نظام نوآوری قطعه سازی خودرو در تبریز امضا شد.
با همت و تلاش دبیرخانه شورای عالی عتف و در راستای توسعه همکاریهای بین¬المللی دبیرخانه شورا با حضور استاندار آذربایجان شرقی، معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف، نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، نمایندگان موسسه فناوری اتریش، مسئولین ذیربط و صنعتگران استان قرارداد همکاری مشترک بین موسسه فناوری اتریش(AIT)، منطقه ویژه علم و فناوری ربع¬رشیدی و انجمن مدیریت تکنولوژی ایران در حوزه توسعه نظام نوآوری قطعه سازی خودرو استان آذربایجان شرقی امضا شد.

دبیرخانه شورای عالی عتف در راستای توسعه همکاریهای بین ­المللی و به منظور توسعه فناورانه در خوشه ­های صنعتی استان آذربایجان شرقی و متناسب با ماموریت­های منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، قرارداد همکاری با موسسه فناوری اتریش (AIT) منعقد نمود.

 روز چهارشنبه مورخ 11 مرداد 1396 مراسم آغاز به کار قرارداد یاد شده با حضور استاندار آذربایجان شرقی، معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف، نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، نمایندگان موسسه فناوری اتریش و برخی مقامات استان و صنعتگران حوزه قطعه­ سازی خودرو در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.   

در این مراسم استاندار آذربایجان شرقی گفت انعقاد قرارداد توسعه نظام نوآوری قطعه سازی خودرو فصل نوینی در صنعت استان است و از این طریق استان از صنعت سنتی به سمت صنعت دانش بنیان حرکت می­کند، ایشان اضافه کرد ایجاد شبکه ای برای هم­ افزایی و اتصال امکانات جزیره ­ای و ظرفیت­های جدا از هم در حوزه صنعت و تولید ضروری است.

در ادامه معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف ضمن ابراز خرسندی از آغاز به کار پروژه توسعه نظام نوآوری قطعه سازی خودرو به سابقه موضوع اشاره کرد و افزود قرارداد مذکور جزو قراردادهایی است که با سرمایه گذاری مشترک طرف ایرانی و اتریشی صورت گرفته است و موسسه فناوری اتریش قسمتی از هزینه ها را تقبل کرده است.

سپس پروفسور فروهلیچ رییس دپارتمان نوآوری موسسه فناوری اتریش اهمیت این پروژه را متذکر شد و بیان کرد ما کار را در سطوح مختلف انجام می­دهیم و به دنبال مدل سازی دینامیک نوآوری هستیم.

نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو) گفت سازمان یونیدو یکی از آژانسهای تخصصی سازمان ملل متحد است که اهداف متعددی همچون توسعه پایدار، توسعه انرژیهای پاک، توسعه صنعتی در کشورهای در حال توسعه و حفاظت محیط زیست فعالیت می­کند.

مشاور سابق روابط بین الملل دبیرخانه شورای عالی عتف سرکار خانم دکتر شهرکی ضمن اظهار خرسندی از از مراسم افتتاحیه پروژه فوق الذکر افزود این مدل همکاری چند جانبه یکی از مدلهای موفق همکاری می­باشد.

در پایان دکتر جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی ضمن آرزوی موفقیت برای طرف­ همکار بیان کرد کشور اتریش در طول تاریخ در تعاملات بین­ المللی با کشور ایران سخاوتمندانه برخورد کرده است.

۱۷ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۲۲
تعداد بازدید : ۱۰,۱۲۸