اخبار

یکصد و چهل و یکمین جلسه کمیسیون تخصصی انرژی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد

یکصد و چهل و یکمین جلسه کمیسیون تخصصی انرژی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، در این جلسه که به صورت حضوری برگزار شد، راهکارهای پیشنهادی رفع موانع و تسهیل تحقیقات در کشور مورد بررسی و اظهار نظر اعضای کمیسیون قرار گرفت. اعضای کمیسیون انرژی به بررسی جوانب مختلف علمی، حقوقی و اقتصادی طرح پرداخته و نظرات خود را در جهت بهبود این پیشنهاده ارائه دادند. 

لازم به ذکر است پیشنویس لایحه رفع موانع و تسهیل تحقیقات در کشور در دبیرخانه شورای عالی عتف تهیه شده و بعد از تکمیل آن در کمیسیون های تخصصی شورا و استفاده از متخصصان حوزه سیاستگذاری، در شورای عالی مطرح و به دولت ارسال خواهد شد.

در ادامه جلسه، آخرین وضعیت طرح کلان ملی شبکه هوشمند با ارائه دکتر قاضی زاده و دکتر غرویان مورد بررسی قرار گرفت. در این بخش، با مرور پیشینه و اقدامات طرح، بر تفاوت ماهیت این طرح با سایر طرح‌های کلان مطرح شده در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تاکید و بیان شد که این طرح دارای حوزه فعالیتی بسیار وسیع‌تر از طرح‌های محصول محور است.  در نهایت به دلیل اهمیت طرح و گسترده بودن موضوع، بررسی بیشتر و ارائه راهکارها برای به نتیجه رسیدن آن به جلسات بعدی کمیسیون انرژی موکول شد.

 
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۱
تعداد بازدید : ۲,۶۷۲