اخبار

متدولوژی تدوین و به روز رسانی سیاست ها و اولویت های پژوهش و فناوری کشور در کمیسیون مدیریت ارائه شد

متدولوژی تدوین و به روز رسانی سیاست ها و اولویت های پژوهش و فناوری کشور در کمیسیون مدیریت ارائه شد

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف در سی و هفتمین نشست کمیسیون تخصصی مدیریت، اقتصاد، بازرگانی و امور حقوقی شورای عالی عتف، دکتر عادل آذر عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس گزارش متدولوژی تدوین و به روز رسانی سیاست ها و اولویت های پژوهش و فناوری کشور را ارائه نمود. در این نظام نامه تلاش شده تا اولویت گذاری متناسب با اقتضائات برنامه هفتم توسعه کشور باشد. در این اولویت گذاری، نقطه شروع فرآیند از شناسائی مهمترین چالشهای کشور و همچنین روندهای کلان علم و فناوری کشور است. چالشها به ویژه با چشم اندازی پنج ساله و با نگاه به مشکلات کشور تنظیم شده و در عین حال پیش بینی شده تا فرصتها و روندها در حوزه های منتخب علمی و فنی کشور نیز مورد توجه قرار گیرد. پیش بینی شده است تا طی خرداد ماه جاری اولویتهای علم و فناوری کشور در تعامل با کمیسیونها تنظیم شود. همچنین تلاش شده تا تمامی کارهای قبلی انجام شده در کشور مورد ملاحظه کارگروه قرار گیرد و سپس در نظرجوئی از خبرگان مختلف و دریافت قریب 1200 پیشنهاد، نهایتا تعداد محدودی چالش کشور احصاء شده است که در خصوص کمیسیون مدیریت سه چالش استخراج شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر اولویتهای پژوهشی متعددی مطرح شده است که بخش اعظم آن (حدود 80 درصد) مورد اقبال مخاطبان شورا نبوده است. توصیه می شود که نمایندگان سازمانهای حاضر در کمیسیون پس از برگزاری نشستی برای همفکری با مدیران و متخصصین سازمان مربوطه به کمیسیون منعکس شود. پس از دریافت نظرات کمیسیونها، گروه کانونی تلاش خواهد کرد تا با تلفیق نظرات کمیسیونها ، گزارش تکمیلی را جهت ارائه به کمیسیون دائمی و سپس شورای عالی ، تهیه خواهد کرد. 

در ادامه اعضا کمیسیون به ارائه نظرات خود دراین خصوص پرداختند و مقرر شد که این گزارش در قالب صورتجلسه برای استحضار اعضا کمیسیون ارسال گردد و اعضا پس از دریافت کاربرگ های طراحی شده توسط تیم پژوهشی طرح، پیشنهادات خود در این خصوص را جهت دسته بندی و اعلام به دبیرخانه شورای عالی عتف ارسال نمایند.

۵ خرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۵۱
تعداد بازدید : ۶۳۴