اخبار

دبیرکل شورای عالی عتف در کمیسیون دائمی شورای عالی عتف عنوان کرد:

هدایت اکثر اعتبارات موجود در خزانه در ارتباط با بند ح تبصره 9 قانون بودجه سال 99 به سمت قراردادهای پژوهشی

هدایت اکثر اعتبارات موجود در خزانه در ارتباط با بند ح تبصره 9 قانون بودجه سال 99 به سمت قراردادهای پژوهشی
در دویست و دومین نشست کمیسیون دائمی شورای عالی عتف دکتر رحیمی دبیرکل این شورا از سوق اکثر اعتبارات موجود در خزانه در ارتباط با بند ح تبصره 9 قانون بودجه سال 99 به سمت پژوهش های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف در این نشست که با حضور دکتر غلامی نایب رییس شورا و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و اکثریت اعضای کمیسیون، در محل سالن جلسات وزارت علوم برگزار شد، دکتر رحیمی دبیرکل شورا گفت: خوشبختانه در دبیرخانه شورای عالی عتف توانستیم در سال ۱۳۹۹ اکثر اعتبارات موجود در خزانه در ارتباط با بند ح تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور را که در قالب سامانه ساتع در جریان است، به سمت پژوهش های دانشگاهها و موسسات اموزش عالی و پژوهشی سوق دهیم. وی در ادامه با تاکید بر این که سامانه ساتع در سال 99 عملکرد بسیار قابل قبولی داشته است افزود: انشاا... طبق برنامه ای که برای سال 1400 داریم باید بتوانیم اعتبارات موجود در ماده ۵۶ قانون الحاق که در سامانه سمات هست را نیز جذب کنیم و در این ارتباط پیشنهاداتی در شورای عالی عتف مطرح و مصوب شد و منتظر امضای رییس محترم جمهور هستیم که امیدواریم با ابلاغ آنها بتوانیم به اهداف خود برسیم.

لازم به ذکر است در این جلسه گزارش پژوهش و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط دکتر فرید نجفی معاون تحقیقات و فناری وزارت بهداشت با تاکید بر فعالیت های پژوهش و فناوری موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران (نیماد) نیز ارائه شد.

دکتر غلامی در خصوص این ارائه گفت: شورای عالی عتف باید ساز و کار لازم برای همگرایی و همکاری دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را فراهم آورد که در این رابطه لازم است مشوق هایی جهت همکاری مشترک دیده شود تا در بین اعضای هیات علمی رغبت لازم جهت همکاری به وجود آید.

در این جلسه همچنین سه طرح اجرایی بلند مدت  1. تولید مواد اولیه و موثره دارویی و کیت های تشخیصی؛ 2. تولید تجهیزات پزشکی پیشرفته و 3. حمایت از ایجاد، گسترش و نگهداری بیوبانک ها  توسط دکتر خرم خورشید دبیر کمیسیون سلامت، امنیت غذایی و رفاه اجتماعی شورای عالی عتف پیشنهاد شد.  دو طرح اول تصویب و طرح سوم به دلیل نیاز به بررسی بیشتر به جلسات بعدی موکول شد.

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۲۱:۳۶
تعداد بازدید : ۶۰۲