اخبار

در دبیرخانه شورای عالی عتف رخ داد:

تشریح روش شناسی به روزرسانی اولویت های پژوهش و فناوری کشور در کمیسیون حمل و نقل و عمران

تشریح روش شناسی به روزرسانی اولویت های پژوهش و فناوری کشور در کمیسیون حمل و نقل و عمران
در یکصد و پنجمین نشست کمیسیون تخصصی حمل و نقل و عمران شورای عالی عتف موضوع روش شناسی به روزرسانی اولویت های پژوهش و فناوری کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، در ابتدای این نشست دکتر محمود صفارزاده دبیر کمیسیون تخصصی توضیحاتی در خصوص لزوم به‌روزرسانی اولویت های پژوهش و فناوری در کشور و نیز رسالت شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری برای انجام این مهم را به کمیسیون ارائه کرد. در ادامه دکتر عادل آذر عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت مدرس و مجری طرح به‌روزرسانی اولویت های پژوهش و فناوری روش پیشنهادی خود برای انجام این کار را به اعضای کمیسیون تشریح نمود. وی توضیح داد که تعداد اولویت ها بایستی طوری محدود باشند که تمام موضوعات پژوهشی در آن ها نگنجند و همچنین مجموع اولویت¬های پژوهشی در تمام حوزه ها در کل کشور نباید بیش از 100 اولویت باشد و بایستی تمرکز روی چالش¬های اصلی کشور گذاشته شود تا بتوان با تصویب این اولویت¬ها برخی از چالش¬های کشور را حل کرد. 

در ادامه اعضای کمیسیون سؤالات، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص روش به‌روزرسانی اولویت ها عنوان کردند. دکتر ساعدی داریان، عضو حقیقی کمیسیون و عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی به رها نشدن اولویت ها پس از تصویب تاکید کرد و گفت بایستی حتماً با سازمان برنامه‌وبودجه و نهادهای بالادستی هماهنگ شود که برای هر اولویت بودجه خاص تعریف کند که پژوهشگران بتوانند در ذیل اولویت های مصوب کار کنند. دکتر ذاکری عضو حقیقی کمیسیون و رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران نیز عنوان داشت که دستگاه های اجرایی نبایست به‌صورت مستقل سعی بر آن داشته باشند که اولویت های خود را برای کل کشور تصویب کنند و بایستی اولویت های پیشنهادی با نگاه ملی در یک ‌نهاد بالادستی پالایش شوند.

نهایتاً مقرر شد تا کاربرگ ها تا پایان اردیبهشت ماه توسط گروه مجری طرح آماده و برای احصا اولویت ها به کمیسیون حمل‌ونقل و عمران ارسال شوند.

 
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۰۶
تعداد بازدید : ۵۸۱