اخبار

در یکصد و نود و نهمین نشست کمیسیونتخصصی شورای عالی عتف عنوان شد:

اختصاص 213 میلیارد تومان از 800 میلیارد تومان اعتبارات یک درصد به بخش پژوهش و فناوری

اختصاص 213 میلیارد تومان از 800 میلیارد تومان اعتبارات یک درصد به بخش پژوهش و فناوری
دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به جذب 213 میلیارد تومان از محل اختصاص یک درصد اعتبارات دستگاه‌ها به بخش پژوهش و فناوری تاکید کرد: این میزان با عدد واقعی آن فاصله زیادی دارد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف دکتر غلامحسین رحیمی دبیرکل شورای عالی عتف در حاشیه یکصد و نود و نهمین نشست کمیسیون دائمی این شورا، با بیان اینکه در این جلسه سه موضوع در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: ارائه گزارشی از اجرای قانون یک درصد یکی از این موضوعات مطرح بود که بر اساس آن تاکنون حدود 213 میلیارد تومان از اعتبارات دستگاه‌ها صرف بخش‌های تحقیقاتی شده است.

وی ادامه داد: این عدد با اصل مبلغ در نظر گرفته شده که 800 میلیارد تومان است فاصله دارد از این رو نیاز است تا برنامه‌های قوی‌تری برای جذب کل اعتبارات این بخش صورت گیرد.

رحیمی، تاسیس کمیسیون تخصصی هنر و معماری را از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه عنوان کرد و یادآور شد: اعضای حقیقی و حقوقی این کمیسیون در حال حاضر تعیین شده است و به زودی شاهد برگزاری جلسات این کمیسیون خواهیم بود.

دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: از نظر دبیر خانه شورای عالی عتف بسیار مهم است که توجه ویژه‌ای به هنر و معماری صورت گیرد؛ چرا که این حوزه، حوزه‌ای است که اثر گذاری اجتماعی وسیعی دارد و هر چه به این حوزه به ویژه از منظر تولید فناوری‌های نوین توجه بیشتری صورت گیرد، اثرگذاری بیشتر و عمیق‌تری از نظر علمی خواهد داشت.

رحیمی، با اشاره به ارائه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه آزاد در حوزه‌های علمی و فناوری، اظهار کرد: این دانشگاه در چند سال اخیر برنامه‌های خوبی در زمینه علم و فناوری را اجرایی کرده و در این حوزه‌ها حرکت رو به رشدی را دارد.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته این دانشگاه در مقایسه با سایر نهادها نقش زیادی در توسعه فناوری نداشته است، گفت: ولی در چند سال اخیر دانشگاه آزاد برنامه‌هایی را در این زمینه اجرایی کرده است و توانسته میزان مشارکت خود را در توسعه فناوری ارتقا دهد.

 
۲ اسفند ۱۳۹۹ ۰۸:۴۲
تعداد بازدید : ۷۶۰