اخبار

یکصد و بیست و سومین جلسه کمیسیون تخصصی انرژی برگزار شد

یکصد و بیست و سومین جلسه کمیسیون تخصصی انرژی برگزار شد

یکصد و بیست وسومین جلسه کمیسیون تخصصی انرژی دبیرخانه شورای عالی عتف با حضور اعضای کمیسیون به صورت مجازی در دبیرخانه شورای عالی عتف برگزارشد.

 به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف این جلسه با دو موضوع بررسی طرح جهش تولید دانش بنیان و تدوین برنامه 4 ساله کمیسیون و جایگاه انرژی در برنامه هفتم شروع و  مورد بحث و گفتگوی اعضا قرار گرفت.

بنا بر این گزارش در ابتدا ی جلسه، جمع بندی نظرات اعضای محترم کمیسیون در ارتباط با طرح جهش تولید دانش بنیان توسط دکتر امیرحسین زمزمیان ارائه شد و در ادامه حاضرین در جلسه به بحث و گفتگو پرداختند.

در ادامه این موضوع دکتر محمدزاده رئیس کمیسیون به داشتن مکانیزم های حمایتی تضمین خرید و کمک به تجاری سازی تاکید داشتند.

دکتر علی آبادی از اعضای این کمیسیون ضمن اشاره به واردات بی رویه برخی از محصولات تاکید کرده و افزود: خرید تضمینی در صورتی اتفاق می افتند که جلوی واردات بی رویه گرفته شود.

دکتر مشایخ با اشاره به  انباشت قوانین اشاره کردند و گفت : بهتر است قوانین موجود اصلاح شود.تا بتوان در این مسیر راه تسهیل گردد.

در پایان  این پیش از دستور از اعضای درخواست شد نظرات تکمیلی خود را به صورت مکتوب برای کمیسیون ارسال نمایند.

گفتنی است  این موضوع پیرو نامه ارجاعی دبیرخانه عتف مطرح شد که از کمیسیون های تخصصی درخواست شده بود تا طرح جهش تولید دانش بنیان را که در کمیسیون های مجلس در حال بررسی است، واکاوی نمایند. در روزهای گذشته نظرات اعضا توسط دبیرخانه کمیسیون اخذ و توسط دبیر کمیسیون جناب آقای دکتر خاوندی جمع بندی شده بود.

در ادامه جلسه ارتباط با دستور اول ، تدوین برنامه چهار ساله کمیسیون جایگاه انرژی در برنامه هفتم توسعه، بوده که نظرات اعضای کمیسیون که قبلا به دبیرخانه کمیسیون ارسال شده بود ارائه گردید و در ادامه از اعضا خواسته شد تا نظرات تکمیلی خود را بدهند

دکتر علی آبادی عضو کمیسیون تخصصی انرژی اقتصاد انرژی را مهم ترین بحث خواندند و گفت:  مصرف انرژی در ایران تقریبا با کشور آلمان برابر است و با توجه به تشابه اقتصاد کشورها از بسیاری از جنبه‌ها، آمارهای موجود نشان از مصرف بالا در ایران دارد.

مهندس مرجانمهر از دیگر اعضای این کمیسیون در ادامه اظهار داشت : نیاز به یک متدولوژی است که از مجاری آن بتوان اقداماتی برای دستیابی به شاخص های مد نظر انجام داد. در پایان مقرر شد اعضای محترم نظرات تکمیلی خود را بصورت مکتوب به دبیرخانه کمیسیون ارسال کنند.

در پایان مقرر شد گزارش آخرین وضعیت طرح کلان ملی ذخیره سازی زیرزمینی گاز و ارائه رهنمودهای لازم برای پیشرفت طرح به دلیل اتمام وقت جلسه به جلسه بعدی کمیسیون موکول گردید.

۲۶ شهریور ۱۳۹۹ ۱۵:۵۱
تعداد بازدید : ۷۹۵